رموز موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد چیست ؟

سامانه صدای مشاور تحصیلی مشاور دهنده تخصصی کنکور کارشناسی ارشد

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071611-9099071612 تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتي ايام تعطيل

آیا دوباره قصد شرکت در کنکور دارید و می خواهید عزم تان را جزم کرده و شبانه روز درس بخوانید؟

اگر می خواهید دوباره درس خواندن را آغاز کنید و ساعت های متمادی کتابی را در دست بگیرید و مطالعه کنید، بهتر است یادتان باشد شما یک بار در آزمون کنکور شرکت کرده اید.

پس نباید نگران آزمونی به نام کنکور کارشناسی ارشد باشید. اما بهتر است در کنار این درس خواندن های متمادی چند لحظه ای را با خودتان و ذهن تان خلوت کنید چراکه اگر در روزهای آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد با خودتان وقت بگذارید و گره درگیری های ذهنی و حاشیه های زندگی روزمره تان را باز کنید، موفقیت در آزمون از آن شما خواهد بود.

این نوع فکر کردن نخستین گام برای حرکت به سوی تصمیم گیری های بزرگ تحصیلی است و برنامه ریزی از پی این فکرها شکل می گیرد.

بسیاری از داوطلبان تنها درس می خوانند و هیچ ذهنیتی درباره شیوه ی درست مطالعه و دستیابی به اهداف شان ندارند، برای همین نمره خوبی در امتحانات کسب نمی کنند، اما هستند داوطلبانی که در روزها کمترین زمان را برای درس خواندن صرف می کنند و نتایج مطلوبی نیز از نحوه ی درس خواندن شان در هر مقطعی از کنکور کسب می کنند.

رد پای این موفقیت به سرچشمه فکر و اندیشه این داوطلبان بازمی گردد. اگر داوطلب کنکور در مقاطع بالاتر از کارشناسی هستید و هدفمند درس خواندن را رمز موفقیت تان می دانید، آگاه شوید که ذهنی فعال زمینه ساز موفقیت شما می شود. زیرا ذهن شما هر لحظه تشنه یادگیری است و این مشغله های زندگی است که در کنکورهای کارشناسی ارشد و دکترا مانع موفقیتند.

برای همین اگر می خواهید هدفمند برای قبولی در کنکور حرکت کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید.

1)آمادگی روانی، پیش شرط کنکور ارشد

2)نخستین گام در رفع این مشکل تشخیص میزان اضطراب است.

3)در جست وجوی موفقیت و آرامش

4)الویت بندی کارها و دروس در هر روز یکی از مهمترین نکات مدیریت زمان و برنامه ریزی است. به جای اینکه فقط به کمبود وقت فکر کنید و غصه بخورید و فضای ذهنی خود را با استرس مسموم کنید , بلافاصله دست به عمل بزنید و مهمترین کاری را که درآن لحظه باید انجام شود , پیدا کنید و انجام دهید . برای رهایی از حلقه نگرانی , حتما باید همین الان یک قدم به طرف هدف بردارید. نگرانی را به نشانه ای مثبت برای عمل تبدیل کنید. اگر نگرانی های شما بدون دلیل ادامه پیدا کند , انگاه به جای اینکه فعالیت کنید , در جالت رکود باقی می مانید , و این حالت رکود , نگرانی را افزایش می دهد و به همین ترتیب یک چرخه معیوب به وجود می آید که مانع پیشرفت شما خواهد شد. انشان های موفق , زمانی که نگران می شوند یک دقیقه فکر می کنند و بلافاصله مهمترین کار را پیدا می کنند و در همان لحظه آن را انجام می دهند.

5)احساس حضور نویسنده در هنگام مطالعه, باعث افزایش بازدهی یادگیری می شود.

6)قبل از شروع مطالعه دقیق , به تیترها و شکلها نگاه کنید (Preview) منطبق با سیستم (PQ6R) سپس تعدادی سؤال طرح کنید. (Question) بعضی از سؤالاتی که نقش مهمی در یادگیری بحث دارند و در بسیاری از موضوعات قابل طرح می باشند عبارتند از.

الف) درباره این موضوع چه چیز هایی را قبلا یاد گرفته ام ؟
ب) فایده های کلی فراگیری این موضوع چیست و کاربردهای آن کدام است؟
پ) کدام بخش های آن مهمتر است؟
ت) چه انتظاری از خودم دارم؟ بعد از اتمام این بخش چه تغییراتی در روند یادگیری من باید مشاهده شود؟
س) این موضوع پایه و ریشه چه موضوعاتی می تواند باشد؟
ش) این موضوع به کدام موضوعات وابسته می باشد؟ و با چه مباحثی ارتباط درد؟
ر) اگر بخواهیم به جای این تیتر ها , عناوین دیگری را انتخاب کنم چه عباراتی مناسب است؟
ز) اگر بخواهم مثالی درباره این موضوعات بیان کنم چه مثالهایی مناسب است؟

7)کلید هایی که مرا به فهم بهتر این موضوع نزدیگتر می کند کدام اند؟(Reticular Activating System (RAS) به خاطر داشته اشید طرح این سؤالات در مدت زمانی کمتر از ۳ دقیقه صورت می گیردو در این مرحله اصلا نیازی به پیدا کردن پاسخ ها نیست !این عمل تنها برای ایجاد تحریک سیستم فعال کننده شبکه ذهنی شما مناسب است.)
طرح سؤال , یکی از مهمترین عوامل ایجاد تمرکز حواس و درک عالی است.

8)در هنگام مطالعه و یادگیری یک موضوع , سعی کنید از چند زاویه زیربه موضوع نگاه کنید:
۱) از دیدگاه طراحان تست های کنکور ۲) از دیدگاه نویسنده و مؤلف ۳) دگاه کسانی که هیچ اطلاعی از موضوع ندارند ۴) دگاه یک داوطلب کنکور که خیلی ریزبین و دقیق است ۵) یدگاه یک دانشمند و محقق .توانایی سیال سازی ذهن در یادگیری راه موثری برای درک بهتر می باشد . تاکید می کمن موارد فوق با سرعت در تفکر به انجام می رسد نه با سرعت در تکلم , همانطور که خودتان می دانید سرعت تفکر دهها باربیستر از سرعت تکلم است , به همین دلیل شما درمدت کمتر از چند دقیقه می توانید عملیات ذهنی پیچیده ای را انجام دهیدو فکرتان را به راحتی به در گردش در آورید. ( تخیل هدایت یافته)

9)طبق اصل Pigmalion (اثر ایجاد انتظار) اگر شما انتظار معقولی از خودتان داشته باشید و در راه رسیدن به آن تلاش کنید , حتماٌ موفق می شوید.( ان شاءا...)

10)یک مولد درونی ایجاد کنید تا بوسیله آن هر روز شارژ شوید. و به خاطر داشته باشید: آنها که از درون نجوشیده اند ازبیرون پر شوند, آسیب پذیر خواهند شد. و آسیب پذیری زیاد باعث کاهش اعتماد به نفس و تضعیف روحیه می شود. موتور تصمیم سازی درونی را فعال کنید.

 

این مطلب ادامه دارد....

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611 - 9099071612
تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل
در صورت عدم برقراری تماس به علت شلوغی خطوط چند بار تلاش نمایید
در صورتی که موفق به تماس نمیشوید عدد 2 را به سامانه 30004102443777 پیامک نمایید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393 | 4:44 بعد از ظهر | نویسنده : علی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب پارسیان دانلود
  • وب کلوپ ورزشی
  • وب عاشقانه
  • وب سی کی هاست